Природознавство та образотворче мистецтво 3 клас
Інтегрований урок
Тема: «Найчисельніший світ комах. ( Природознавство. )
«Світ комах»( Образотворче мистецтво).
Мета.Продовжити знайомство учнів із різноманітним світом тварин; формувати у дітей поняття «комахи»; ознайомити з будовою та способом життя комах; розвивати логічне мислення ; вміння порівнювати; вчити прийомів і методів художнього відтворення образів комах; виховувати любов та позитивне ставлення до тварин.
Обладнання.Малюнки із зображенням комах, схема «Розмноження комах», підручник з природознавства І.Грущинська 3 клас., зошит з природознавства з друкованою основою.
Девіз уроку
Якщо зірвати квітку- вона зів яне,
Якщо спіймати метелика-він помре.
Тому любити природу потрібно серцем.
Хід уроку
1.Організаційний момент
а)Привітання
б)Перевірка домашнього завдання
- Доведіть. Що тварини належать до живої природи.
-На які групи поділяються тварини?
Який вплив мають тварини на життя планети Земля?
2.Оголошення теми і мети уроку
а)Робота із загадками
Хто його вбиває,
свою кров проливає(Комар).
б)Вона не мурашка,
що тяжко працює,
Не бджілка,що страву солодку готує
Наїстися прагне завжди надурняк
За це й зневажає нахабу усяк(Муха)
в)Ятруд поважаю,
все літо літаю,
У поле, до гаю,
Збираю медок із різних квіток.(Бджілка)
г)На квітку квітка сіла,
Знялась і полетіла.(Метелик).
Про яких тварин ми відгадали загадки?
А як ще ми їх можемо назвати?
Щоб відповісти на це запитання відгадайте ребус
, хи (комахи)
Правилтно комахи.Сьогодні на уроці ми розберемося які тварини належать до комах, ознайомимося з їх істотними ознаками, будовою та значенням у природі і житті людей.
3.Первинне сприйняття й засвоєння навчального матеріалу
1)Слово вчителя з елементами бесіди
Комахи –невеликі за розміром тварини.Комах на нашій планеті дуже багато їх навіть неможливо полічити.
А чому їх так багато?
Тому що комахи дуже швидко розмножуються.
Давайте ми зараз розглянемо комах.
Чим вони відрізняються?
Що у них спільного?
Діти порахуйте скільки у комах ніг?( На дошці висять малюнки комах)
Із скількох частин складається тіло комахи?
Що ще є на тілі комах?
Зовні комахи різноманітні.Але спільним для всіх є те ,що вони мають 6 ніг. Тіло комах поділене на 3 чистини:голова, груди,черевце.На голові вони мають два вусики , рот і очі.
Діти як ви гадаєте навіщо комахам вусики?
Так правильно за допомогою вусиків комахи відчувають запахи.Нюх у них дуже добрий.Таким чином вусики допомагають їм знаходити їжу.Більшість комах літає, плаває, стрибає.Тому вони живуть скрізь у воді, у грунті, у траві, на дереавх, у будинках, на тілі тварин і людей.Серед комах є рослинноїдні, комахи-хижаки та комахи-паразити.
Діти,які це комахи рослинноїдні?
Так це ті які харчуються рослинами.(Метелики,хрущі,сарана, колорадський жук).
А яких комах ми називаємо хижаками?
Так це комахи які поїдають інших комах.(сонечко. Бабки,жужелиці).
Яких комах ми називаємо паразитами?
Це ті комахи які живляться кров ю тварин і людей.(Блохи, воші)., та смокчуть сік із рослин(попелиці). Їдять деревину (терміти).
2)Робота в зошитах
А як розмножуються комахи?
Комахи відкладають яйця . З яєць розвиваються лічинки.Лічинки багато їдять,тому швидко ростуть .Через деякий час лічинки перетворюються на лялечки, з яких з являються комахи.
3)Робота зі схемою
КОМАХА---ЯЙЦЕ---ЛИЧИНКА---ЛЯЛЕЧКА---КОМАХА або
КОМАХА---ЯЙЦЕ---ЛИЧИНКА---КОМАХА
4Закріплення і систематизація знань
1)Слухання вірша Анатолія Костецького «Метелика ловити я не хочу»
2)Малювання метелика
А зараз ми намалюємо з вами метелика.Візьмемо білий аркуш паперу і зігнемо його навпіл. На одній із сторін малюємо половинку метелика фарбами. Потім розгинаємо аркуш паперу і притискаємо до другої половинки.А тепер розкриваємо дві половинки і бачимо цілого метелика.
5.Підбиття підсумків уроку
1)Слово вчителя з елементами бесіди
Комахи приносять велику користь людині.
Які комахи приносять користь?(бджоли,сонечко).
Але є комахи які приносять шкоду.
Які це комахи?(Мухи,блохи,Воші,Колорадський жук).
2)Виставлення оцінок за роботу на уроці.
|